понеделник, 3 май 2010 г.

АТОМ
(2007)

По препоръка на Дринов гледах този минисериал на BBC, който се оказа един от най-интересните научно-полулярни филми, на които съм попадал. Никога не съм бил силен в точните науки, което не ми попречи да изгледам трите серии наведнъж, без да ми доскучае дори за момент. Водещ е английския професор Джим Ал-Халили, който по много увлекателен и дори забавен начин разказва историята на атомната физика. Мисля, че за три часа разбрах много повече, отколкото за всички години в училище. Беше ми много интересно да науча, че Айнщайн, освен че е бил един от най-гениалните, е бил един от най-консервативните учени, който се е противопоставял на почти всяко откритие. Във филма има още много факти, който на фона на цялата сложност на материята, смайват с простотата си. Сигурно никога не сте предполагали, че най-добре пазената тайна на Бог в науката се нарича просто "Принцип на Паули". Или пък, че шума между станциите по радиото не е нищо друго, а звука от Големия взрив. Както и че най-сигурното нещо в атома е неговата неопределеност.

2 коментара:

  1. :)) Много се радвам, че ти е харесал.
    Сега като нищо ще станеш един "сайънс афишионадо"! :))) Точно като мен. :)

    Btw, с този пич, има още едно филмче за Хаоса, и то е много добро.

    ОтговорИзтриване
  2. Абе, на мен през цялото време ми изглеждаше познат, но не мога да се сетя какво съм гледал с него... Иначе, Мите, аз съм си любознателен, нищо, че не ми личи:) Колибка-та не я знам от вчера...

    ОтговорИзтриване