вторник, 27 април 2010 г.

Железният човек 2

IRON MAN 2
(2010)

Джон Фавро
с Робърт Дауни Мл., Гуинет Полтроу, Скарлет Йохансон, Мики Рурк


Като се замисля, от Sin City насам не съм гледал свястна екранизация на комикс. Предполагам, това положение още дълго няма да се промени, ако индустрията продължава да бълва дежурните, наблъскани с компютърни ефекти и холивудски звезди продукции, които може да се отразяват добре на боксофиса, но не и на чувствителната ми натура на човек, който ходи на кино, не само за да търка седалките. Железният човек 2 въобще не знам откъде да го подхвана, толкова ми беше скучен. В подобни случаи обикновено се хващам за някой любим актьор, но тук и такъв няма. Робърт Дауни Мл. се е опитал да вкара леката ирония, която толкова добре му прилягаше в Шерлок Холмс, но много се е объркал, ако си мисли, че това ще направи впечатление в сюжет, който може да се преразкаже с просто изречение. Нито Гуинет Полтроу, нито Скарлет Йохансон успяват да раздвижат застоялата блокбастърна атмосфера, въпреки, че последната като за финал прави няколко ефектни премятания, натъкмена като фолк-певица. За съжаление, най-добрия начин да се убедите, че не преувеличавам, е като гледате филма. Ако има някакви дълбоки философски послания, то те са толкова добре зашифрирани, че само Дринов може да ги разкодира. (След ревюто му за Kick-Ass имам чувството, че съм пропуснал значителен период от развитието на киното:) Ако това може да се приеме като атракция, в този филм може да видите и най-неприятното, негенерирано по компютърен път създание. За да няма съмнения, става въпрос за Мики Рурк.
4/10

2 коментара:

  1. Ех, бе Ваньо. Защо така с лошо? :) Аз си мислех, че сме приятели.:)))
    Освен това гледам, че и други провокации ми пускаш, като думичката "Лента". Нали не си мислеше, че съм я пропуснал. :)

    Филмът има плосък сюжет - не ти харесва, хубавао. "Пазителиете" има дълбок смисъл - не ти харесва. "Шут в г*за" е нещо средно между двете - не ти харесва. Явно това не е твоя жанр. :))
    И другия път,когато ме споменаваш, епа пусни едно линкче към мен, няма да ти се разсърдя. :))))))))))))

    ОтговорИзтриване
  2. Ех, бе Мите! Как така с лошо? Аз досега съм споменал само теб и Роджър Ибърт. Жанра си е екстра, само дето правят всичко по калъп. Първите два "Спайдърмен"-а хич не бяха зле. За линка си вземам поука и начаса пускам даже два. А "лентата" си беше специално за теб:)

    ОтговорИзтриване